Mark A. Hunter pokazuje, jak można tworzyć przyciągające uwagę obrazy za pomocą prostych masek i szablonów

Captured In Glass przedstawia popularne atrakcje turystyczne i znane
Podczas komponowania tego zdjęcia zdecydowałem się wykorzystać małą głębię ostrości, aby rozmyć tło. Przy naturalnym świetle wpadającym przez okna zastosowałem następujące parame- try: 1/160 s, f/3 i ISO 800.
Warto zastanowić się przez chwilę nad tym, jak powinna wyglądać Twoja maska, ponieważ kształty, zaznaczenia i maski będą się różnić w zależności od rodzaju naczynia. W ściance tego lampionu znajduje się otwór, więc każdy obiekt
w nim umieszczony musi wyglądać wyraźnie i nie może być przesłonięty.
W takim razie główna owalna część maski jest łatwa do namalowania – musi być jednolicie czarna (w przypadku stosowania techniki maskowania w programie Photoshop zamalowywanie na czarno umożliwia odsłonięcie obrazu
z warstwy znajdującej się poniżej). Krawędź maski musi być natomiast bardziej miękka, ponieważ ma ona pokrywać się ze szklanym owalem lampionu otaczającym otwór.
budynki wyglądające tak, jakby znajdowały się wewnątrz różnych szklanych przedmiotów. Nie wszystkie obiekty nadają się do wykorzystania w tym nieco zwariowanym projekcie będącym pomysłem na oryginalną pamiątkę
z wakacji; zatem abyś mógł szybko ocenić, co będzie wyglądać dobrze, a co nie, pokażę Ci, jak utworzyć szablon z maską w Photoshopie. Dzięki temu będziesz
w stanie umieszczać zdjęcia w szklanych naczyniach i sprawdzać, jak się w nich prezentują.
Będziesz potrzebował do tego zdjęcia jakiegoś efektownego szklanego naczynia, takiego jak ten lampion, który został sfotografowany na biurku w moim studiu. Nie przejmowałem się tym, co widać przez szkło (w tym przypadku był to amplituner ze świecącą czerwoną diodą), ponieważ ma ona pokrywać się ze szklanym owalem lampionu otaczającym otwór.